mandag 4. juli 2016

Prosjekt leilighet: soverom

oppussing

Altså... minus senga og vegghyllene, så har det ikke skjedd mye på dette rommet. Planen var først at dette skulle bli gjesterom/kontor - derfor stresset vi ikke med det og lot det være. Pluss vi hadde nok begge både rennovering og oppussing langt oppi halsen da vi flyttet inn på lillejulaften i fjor. Derimot har vi funnet ut at vi vil ha dette som vårt soverom, så nå må vi nesten hive oss rundt! Jeg har mange ideer, og dette er det jeg har tenkt på så langt: 

IKEA PAX, ELLER LANGLO?

1. Dette rommet har innebygde skap... De rommer mye, men samtidig er ikke løsningen inni der helt optimal - hvis vi skal ha plass til både mine og V sine klær. Derfor har jeg veldig lyst til å rive det, og sette inn et ordentlig klesskap. Så jeg må måle og tegne, det blir enten Pax garderobe fra IKEA, eller Langlo. 

OPPBEVARING OVER SENGEN?

2. Uansett hva vi gjør mtp. klesskap der inne, så er mer oppbevaringsplass et stort ønske for oss begge. Vi trenger en plass vi kan lagre sengetøy, mm. IKEA har utrolige mange gode løsninger - og jeg er spesielt glad i bestå-systemet. Vi har allerede en lang sjenk som tv-bord på stuen. Så nå må jeg bare selge inn ideen om en type bestå kombinasjon over senga... 

oppussing

Uansett, før jeg får gjøre det som er gøy, altså innredning osv. så er første målet å få fjernet all tapeten - og det kan jeg bare si med en gang: det er noe ordentlig drit. Jeg vetikke hvordan lim de brukte i gamle dager, men det sitter som støpt. Så nå skal jeg hive meg rundt og komme i gang. Wish me luck!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Drevet av Blogger.
frida © , All Rights Reserved. BLOG DESIGN BY Sadaf F K.